شیر نیدل ولو

در ابتدا باید گفت که شیر های صنعتی از بدنه، سرپوش، تریم، دیسک،عملگر، استیم، پمپ، پکینگ ، پورت و . تشکیل شده است. در واقع اولین جاییکه از ولو  که تحت فشار قرار می گیرد، ولو است. در جایی که به پایپینگ وصل می شود در برابر بارهای فشاری مقاومت از خود نشان می دهد . ابتدا و انتهای بدنه بوسیله پیچ شدن (threaded) یا از طریق جوش به پایپینگ وصل شود.یک روش برای کاهش اندازه و قیمت یک ولو نگ شدگی مسیر سیال است. شیر نیدل ولو  حرکتی به صورت عمودی دارد و  مسیر جریان سیال را مسدود می کند.

یکی از شیرهای مهم صنعتی که در صنایع گاز و نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد شیر کنترل ولو  ياControl  valve  است. کنترل ولو یا شیر خودکار جزء تجهیزات ابزار دقیق محسوب می شود که در بیشتر موارد فشار و دمای سیالات کنترل فلو ، به عنوان المنت نهائی در یک جریان سیالاتی کاربرد دارد.

از کاربردهای نیدل ولو ها می توان گفت در خطوط انتقال سیالات که شامل مواد غذایی، مواد دارویی، مواد شیمیایی است ، مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه مهم شیرهای سوزنی کنترل جریان سیال در لوله ها می باشد. شیر های سوزنی در قسمت بدنمه دارای یک پیستون بر روی برای کنترل موقعیت پیستون می باشند. در بیشتر موقعیت ها شیرهای کنترل ولو در سیستن های هیدرولیک با فشار کاری و فرایند های شیمیایی و سرویس ههای منابع مورد کاربرد قرار می گیرد. در یک نمونه دیگر از شیر ها شیر اطمینان فولادی است که دارای بالاترین فشار و پایین ترین فشار است. بالاترین فشار زمانی است که حداکثر ظرفیت تخلیه خود را داراست. و می توان گفت در فضایی باز قرار گرفته است. و اما پایین ترین فشار زمانی است که در جهت بسته شدن کامل شیر اطمینان فولادی پس از برگشت سیستم به فشار عادی است. امروزه به راحتی می توان از و شیر نیدل فولادی اطلاع حاصل کرد.

منبع : لینک منبع ، لینک منبع


وبلاگ شرکت پارس سازه انرژی البرز فشار ,نیدل ,کنترل ,مواد ,سوزنی ,فولادی ,پایین ترین ,ترین فشار ,فشار زمانی ,بالاترین فشار ,اطمینان فولادی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هتلهای اصفهان مرکز اطلاعات زیبایی emohtava Lisaxuxlop007 paikka ستاره ایرانی